>

نقشی ازیک آدمک

>

 

Wednesday, May 03, 2006

?
 
امتحانات میان ترم و خواندن درس هایی که از اول ترم روی هم جمع شده بودند فرصت هر کار دیگری را از آدم می گیرند. متاسفانه مطالعه ام به شدت کم شده و همین که فرصت کمی پیدا می کنم فقط به ساز زدنم می رسم. اما خب هنوز صبح های شنبه و دوشنبه حدود نیم ساعتی قبل از شروع کلاس می توانم به اینترنت وصل شوم و خبرها را مرور کنم.
اول از همه روز کارگر مبارک. این را برای این گفتم که به هر حال روز کارگر در نتیجه بزرگترین انقلاب های فکری و سیاسی به وجود آمده و ادبیات و فلسفه و جامعه شناسی و سیاست و اقصاد از جهات زیادی وام دار تفکرات سوسیالیستی و کمونیستی هستند.
دوم اینکه 62 میلیون متر مربع از جنگلهای شمال کشور به علت تاسیس یک بزرگراه نابود خواهد شد و این فقط یکی از صدها پروژه ایست که به منابع طبیعی و آثار باستانیمان لطمه می زند. که البته تمام اینها در برار لطمه ای که در حال حاضر به انسان ایرانی می خورد هیچ ست.
سوم: گفته شده معاون جناب لاریجانی یکسری مذاکرات مخفیانه با مقامات آمریکایی داشته. امیدوارم قضیه ترکمانچای و گلستان که بارها بعد از دوران قاجار تکرار شده این بار پیش نیامده باشد.
چهارم: حالا که احتمالاً دیگر زیاد احتیاجی به فریادهای " انرژی هسته ای حق مسلم ماست "! مردم!! نیست و حکومت موقتاً خودش را نسبت به حرکات پوپولیستی بی نیاز دیده برای لباس پوشیدنمان نرخ تعیین کرده اند. از آستین کوتاه مردها تا شلوارهای برمودای خانوم ها.
پنچم و جالب تر از همه اینکه سگ ها هم در این حکومت مورد مهرورزی قرار گرفته اند و اگر کسی با خودش سگ حمل کند علاوه بر اینکه جریمه می شود سگ را هم با سنگ مورد نوازش قرار می دهند. جالب اینکه این حرکت در سال سگ اتفاق می افتد. دلیلش هم این است که سگ موجود نجسیست که فقط در صورتی که به عنوان نگهبان از آن استفاده شود اشکالی به وجود نمی آید و چون این روزها از آن به عنوان یک سرگرمی استفاده می شود پس جایزست که سنگ بخورد.
به این می گویند یک حکومت توتالیته و ایدئولوژیک واقعی که در خصوصی ترین روابطمان دخالت می کند و تصمیم دارد همه چیزمان را ارزشی و ضد ارزشی نام گذاری کند.
...  ||  11:51 AM


Comments: Post a Comment