>

نقشی ازیک آدمک

>

 

Monday, October 08, 2007

? وطن کجاست؟
 
یکی از دوستان عزیز خیلی وقت پیش من را به یک پرسش بلاگی ( یا بازی بلاگی ) دعوت کرد با این سوال که : " وطن کجاست ؟ "
خیلی طول کشید جواب بدهم! چون سوال سختیست. نمی توانم به راحتی بگویم خب همین جایی که در آن متولد شده ام وطن منست! این به نظر من جواب ساده انگارانه ایست. شاید من بیش از این که تحت تاثیر مکانی که در آن به دنیا آمده و بزرگ شده ام، باشم تحت تاثیر کتاب هایی باشم که خوانده ام و فیلم هایی که دیده ام!
من هم مثل دوستم حسین گاهی با یک هموطن یونانی یا آلبانیایی یا صربستانی هم ذات پنداری کرده ام گاهی با یک اسپانیایی یا الجزایری یا کوبایی. و گاهی همراه یک ایرلندی یا یک ایرانی برای آزادی جنگیده ام. اول به ذهنم رسید که بگویم من یک " جهان وطنم " اما خیلی زود حرفم را پس گرفتم!
خب در واقع وطن من افکار و عقاید من هستند و از نظر جغرافیایی آنجایی که این افکار ما به ازای خارجی پیدا می کنند.

ممنون از حسین
...  ||  6:25 PM


Comments: Post a Comment